FANDOM

Ting (ang. The Thing) — organizowane raz na jakiś czas spotkanie wszystkich zrzeszonych klanów wikingów żyjących w Archipelagu Barbarzyńskim. Pojęcie to pojawia się w książkach Cressidy Cowell, po raz pierwszy w powieści Jak odwrócić smoka ogonem.

Cel

Spotkanie to ma na celu omówienie najważniejszych kwestii terytorialnych, politycznych, lecz także mniej ważnych, takich jak np. wszelkiego rodzaju wypraw, ekspedycji, itp. 

Miejsce

Ting powinien mieć miejsce w wielkim audytorium, mogącym pomieścić kilkaset wikingów (w większości wielkich i potężnych). Jedyne znane spotkanie odbyło się na wyspie Głuplandii, rodzinnej wyspie Kudłatych Chuliganów, w naturalnym kamiennym zagłębieniu w ziemi, tworzącym coś w rodzaju starożytnego amfiteatru, w którym wszyscy widzą siebie wzajemnie. 

Zasady

Nie ma zorganizowanych zasad tingu. Prawo głosu przez jedną minutę ma wiking trzymający w ręku Ognisty Kamień (cenny dla wikingów klejnot, który okazał się jajem ogromnego smoka). Gdy minie czas jego przemówienia, rzuca kamień w powietrze, a prawo głosu zyskuje pierwszy wiking, który zdoła złapać spadający kamień. Niekiedy spotkania te kończyły się całkiem poważnymi bójkami.