FANDOM

Toksyczny Cień (ang. Toxic Nightshade; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — nie najlepiej poznany gatunek smoka, pojawiający się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Smok ten ma dość nieforemne, wąskie ciało o jasnożółtej barwie. Pokryte jest licznymi, ostrymi kolcami i wypustkami. Ogon jest dość długi, lecz bardzo wąski i, w przeciwieństwie do większości gatunków, nie jest zakończony trójkątnym kolcem. Z grzbietu wyrasta para stosunkowo dużych skrzydeł, umożliwiających latanie, o barwie nieco ciemniejszej niż reszta ciała. Toksyczny Cień posiada również dwie pary łap, krótkich, lecz masywnych. Zakończone są długimi, chwytnymi szponami.

Smok pozbawiony jest szyi, głowa zaś ma okrągły kształt. W odróżnieniu od większości smoków, pysk nie jest trójkątny, lecz spłaszczony. Po bokach znajdują się wielkie fioletowe oczy.

Siedlisko i dieta

Niewiele wiadomo na temat środowiska Toksycznego Cienia. Mogą je stanowić jaskinie, w których żyją Arsenożmije, stanowiące pokarm tego gatunku. Sam Toksyczny Cień nie ma żadnych naturalnych wrogów.

Umiejętności

Posiada bardzo mocny jad, który może zabić ofiarę w ciągu 20 minut. Z nieznanej przyczyny smok ten nie znosi żółtego koloru, podobnie jak Arsenożmij. Może zostać sparaliżowany, jeśli wiatr nawieje mu w oczy.

Pojawienie się

Zobacz też