FANDOM

Topór Heathery
Topór Heathery
(ang. Heather's Axe) — unikalna broń wykonana i używana przez Heatherę. Pojawia się po raz pierwszy w odcinkach Na końcu świata, Kto pod kim dołki kopie część pierwsza i część druga. Później pojawia się zawsze, noszony przez Heatherę.

Budowa

W odróżnieniu od innych toporów, jest to broń o dwóch ostrzach umiejscowionych po dwóch stronach drzewca. Dodatkowo, drzewce jest wyposażone w zawias pośrodku, dzięki czemu broń można składać i rozkładać, czyniąc ją w zależności od potrzeb krótką jednoostrzową bronią lub długą dwuostrzową.

Zrzut ekranu (34)

Astrid podaje przyjaciółce złożony topór

Drzewce broni są wzmocnione stalą - właściwie tylko niewielki odcinek, przeznaczony na uchwyty, ma widoczną część drewnianą, owiniętą rzemieniami. Pozostałe części są okute.

Ostrza broni nie są jednolite - każde składa się z 3 fragmentów różnej wielkości przynitowanych do stalowej płyty. Możliwe, że ich płaszczyzny nie są prostopadłe, lecz lekko nachylone do siebie - tak że złożony topór ma tylko jedną krawędź ostrza.

Co ciekawe po złożeniu ma wygląd pojedynczej części broni.

Użycie

Heathera skonstruowała tę broń i używa jej do walki. Walczy tym toporem zarówno wręcz, jak i rzuca nim z wielką precyzją. Dzięki swojej konstrukcji - różnicy między poziomami płaszczyzn obu ostrzy i ich nachyleniu - tor lotu rzuconego topora nie jest prosty, lecz leci on po łuku, czasem nawet o znacznym odchyleniu - co upodabnia tę broń do bumerangu. Przy odpowiedniej rotacji topór może mieć nawet tor lotu zbliżony do litery S.

Teoretycznie broń ta może mieć kilka wad, m.in. większy ciężar, ograniczenie części uderzeń, a z powodu przerw w ostrzach w skrajnym przypadku broń po silnym ciosie wymierzonym w te punkty mogłaby ulec zniszczeniu. Jednak Heathera ze swoim toporem wydaje się wyjątkowo niebezpiecznym i trudnym do pokonania przeciwnikiem, a żadna z wymienionych wad nie wpływa na jej skuteczność.

Galeria