FANDOM

Furia furii

Szczerbatek w furii

Tryb furii — tajemnicza smocza zdolność, zaobserwowana jedynie u Szczerbatka, polegająca na rozjarzeniu się niektórych części ciała smoka i znacznym wzmocnieniu jego siły ognia.

Wydaje się, że jest to zdolność gatunkowa Nocnych Furii, od której wzięły swoją nazwę.

Nazwa

Zdolność nazywa się "furią" lub "trybem furii" w związku z silnymi emocjami smoka, które powodują wejście w ten stan. Być może od tej umiejętności wziął swoją nazwę przejawiający ją gatunek, Nocna Furia.

Opis

Podczas furii smok dysponuje większą ilością strzałów, a jego ogień jest o wiele mocniejszy. Jednym silnym splunięciem Szczerbatek był w stanie odłamać kieł Oszołomostracha. Stan ten powoduje również, że niektóre części ciała smoka zaczynają się jarzyć - w przypadku Szczerbatka jego nozdrza, głowa i płytki grzbietowe lśnią niebieską poświatą.

Stan furii jest też wykorzystywany przez Szczerbatka do przyciągnięcia, a wręcz częściowego wygenerowania ładunków elektrycznych, pozwalających mu rozgrzać łuski i sprawić, by przez chwilę odbijały otoczenie niczym lustra.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Zdolność ta ujawnia się tylko u Szczerbatka. Smok po wpadnięciu we wściekłość spowodowaną atakiem Oszołomostracha Drago wymierzonym w Czkawkę wchodzi w stan furii, który pozwala mu przeżyć zamrożenie w bryle lodu i rozbić ją od środka. Następnie wyzywa Alfę smoków i zaczyna strzelać w niego silnymi pociskami błękitnej plazmy, dekoncentrując go i pozwalając tym samym całemu stadu uwolnić się spod jego hipnozy. Smoki dołączają do Nocnej Furii i na jej sygnał rozpoczynają ostrzał, a sam Szczerbatek dokańcza dzieła, potężnym splunięciem odrąbując wrogowi jeden z ciosów. Gdy Oszołomostrach odchodzi, smok wraca do normalnego stanu.

Jak wytresować smoka 3

W ostatniej części trylogii Szczerbatek potrafi się już w miarę sprawnie posługiwać nowo odkrytą zdolnością. Pierwszy raz wchodzi w stan furii podczas ataku na okręty łowców, gdy dostrzega przeciwników, choć nie wykorzystuje go w żaden wyjątkowy sposób - jedynie jego głowa i płytki grzbietowe rozjarzają się błękitnym światłem.

Następnie wpada w niego, gdy zirytowany stara się zniknąć za przykładem Białej Furii, ale nie potrafi dokonać tego jej sposobem, przelatując przez wystrzeloną przez siebie plazmę. Przy trzeciej próbie podczas zbierania energii na strzał rozjarza się błękitem i zbiera na siebie kilka potężnych wyładowań elektrycznych z okolicznej burzy, które rozgrzewają jego łuski i pozwalają mu na chwilę stać się niewidocznym.

Podobny manewr smok powtarza podczas ataku Śmierciozaurów. Gdy gady obsiadają jego i Czkawkę, próbując strącić ich z nieba, wściekły Szczerbatek wpada w furię, samemu generując pomniejsze wyładowania i ściągając na siebie jeden potężny piorun, który odrzuca wrogów na ziemię. Błyskawica ponownie pozwala też zniknąć zarówno smokowi, jak i Czkawce ubranemu w smoczą zbroję z łusek wierzchowca. Dzięki temu przyjaciele mogą na chwilę zniknąć z oczu Grimmelowi i niespodziewanie go zaatakować.