FANDOM

Tykająca Rzecz (ang. Ticking Thing; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — przedmiot służący za zegarek, kompas oraz mający wiele innych, niepoznanych funkcji. 

Zastosowanie

Wokół tarczy zegara znajduje się dwanaście znaków, służących za kolejne cyfry od 1 do 12, zaś pośrodku tarczy - czteroramienna gwiazda wskazująca cztery kierunki świata. Przedmiot ma dwanaście wskazówek, z czego każda wskazuje co innego - jedna (dwie, lub trzy) pokazuje czas, inna kierunek północy, kolejna jest maleńką lupą powiększającą, a funkcja pozostałych pozostaje dla wikingów tajemnicą. 

Historia

Początkowo przedmiot należał do przodka Halibuta Straszliwej Czkawki TrzeciegoSrogobrodego Upiora. Weszła w posiadanie Starego Dziada, który pewnego dnia przekazał go Czkawce. Podczas podróży chłopca do Ameryki, odebrał mu go Norbert Szajbus, twierdząc, że zegarek należał do jego ojca, Bigjoba. Jednak prawda była taka, że Bigjob ukradł ją Upiorowi. W końcu, gdy Czkawka poznał prawdziwe pochodzenie Tykającej Rzeczy, wziął ją dla siebie jako Dziedzica Srogobrodego Upiora. 

W książce How to Ride a Dragon's Storm Tykająca Rzecz służyła Czkawce do odmierzania czasu, jaki pozostał do zakończenia Międzyplemiennych Zawodów Pływackich. Kiedy czas dobiegł końca, wydobył się z niego dźwięk Narodowego Hymnu Głuplandii.

Pojawienie się