FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy miejsca z filmu. Jeśli szukasz miejsca z gier, sprawdź Hidden World.
Artykuł

Ukryty Świat (ang. The Hidden World)  — legendarna wśród wikingów kraina, po raz pierwszy pojawiająca się w filmie Jak wytresować smoka 3, gdzie odkrywają ją Czkawka i Astrid. To właśnie od niej zaczerpnięty został podtytuł filmu w oryginalnej wersji językowej.

Opis

Jest to podziemna kraina ukryta pod dnem oceanu, do której dostać się można przez potężny otwór w morzu otoczony skałami. Woda swobodnie, w postaci wodospadów, spływa do wnętrza groty, przywodząc na myśl krawędź świata, za którą spadali nieostrożni żeglarze i której obawiali się wikingowie.

W jaskini żyją liczne gatunki smoków, w zasadzie wszystkie istniejące. Dojrzewają tam także smocze jaja oraz embriony. Smoki, prawdopodobnie wszystkie, wykazują tam zdolność bioluminescencji. Również flora składająca się na ekosystem Ukrytego Świata potrafi świecić w ciemności.

Ukryty Świat jest bardzo rozległy, nie wiadomo dokładnie, jak daleko sięga - możliwe, że nawet pod powierzchnię kontynentów. W jego sercu znajduje się ogromny, świecący klejnot, stanowiący rodzaj smoczego tronu. Na szczycie tego klejnotu staje alfa jako smoczy król, a smoki zgromadzone wokół niego oddają alfie pokłon.

Historia

Tajny smoczy świat od wielu pokoleń stanowił legendę wśród wikingów-żeglarzy i znany był jako "dom smoków". Miejsce, którego położenie określano jako "poza krawędzią świata", lub "za zachodem słońca", nie zostało nigdy zdobyte przez ludzi; mówiono, że żeglarze, którzy zapuścili się zbyt blisko tego miejsca, spadali "poza krawędź świata" - tak naprawdę zostali wciągnięci przez wodę i wpadali wodospadem do wyrwy w ziemi, skąd nigdy nie wracali. Kilkoro żeglarzy, którym udało się zawrócić, opowiadało o granicy świata, której strzegą dzikie smoki. Według Stoicka, odnalezienie Ukrytego Świata i zapieczętowanie go pozwoliłoby zakończyć wojnę między ludźmi i smokami, czego sam zamierzał się podjąć.
Stoickhiccupsunset

Stoick Ważki opowiada Czkawce o lokalizacji Ukrytego Świata

Stoick przekazał to dziedzictwo kilkuletniemu Czkawce, opowiadając mu historię kryjącego się za zachodem słońca Ukrytego Świata.

W wieku dwudziestu jeden lat Czkawka przypomina sobie historię swojego ojca w momencie, gdy wyspie Berk grozi przeludnienie. Chłopak doprowadził do pokoju między ludźmi i smokami, zdaje sobie jednak sprawę, że jego rodzinna wyspa nie jest już w stanie pomieścić wszystkich mieszkańców, ich smoków oraz gadów wciąż ratowanych z rąk łowców. Postanawia odnaleźć Ukryty Świat, jako potencjalny nowy dom dla ludzi i wikingów. Dokonuje tego razem z Astrid na grzbiecie Wichury, przy okazji poszukiwań Szczerbatka, który w poszukiwaniu swojej wybranki serca, Białej Furii, niespodziewanie oddalił się od swojego jeźdźca i najlepszego przyjaciela. Okazuje się, że smoczyca zaprowadziła go właśnie do Ukrytego Świata, którego Szczerbatek jako alfa stał sie królem.

Hddnwrrld

Wichura w podziemnej kryjówce

Czkawka i Astrid, którzy jako jedyni w historii trafili do Ukrytego Świata i mieli okazję podziwiać jego piękno, odkryli także, że ludzie nie są tam mile widziani - smoki natychmiast przepędzają intruzów. Z tego tez powodu, konieczność ucieczki smoków do bezpiecznej kryjówki zmusiła Czkawkę i Szczerbatka do rozstania, jako że wszystkie smoki ze swoim alfą na czele musiały się ukryć, aby już nigdy nie zagroziło im niebezpieczeństwo.

Ciekawostki

  • Fakt istnienia Ukrytego Świata, zlokalizowanego pod oceanem, może stanowić analogię do finałowych wydarzeń z oryginalnego cyklu powieściowego, gdzie zniknięcie smoków wyjaśnione zostało ucieczką smoków na dno oceanu i zapadnięcie w hibernację.
  • W Ukrytym Świecie skryli się między innymi pokonany przez Szczerbatka Oszołomostrach Drago oraz więcej Białych Furii.
  • Ukryty Świat jest jedynym miejscem, w którym u smoków ujawniają się świetliste wzory na ciele.
  • Wejście do Ukrytego Świata ma stanowić wyjaśnienie wierzeń dawnych ludów w płaskość świata oraz fakt, że kończy się on krawędzią, poza którą spadają wody oceanu. Również dlatego wierzono, że smoki żyją poza krawędzią ludzkiego świata.

Zobacz też