FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy lokacji z gier. Jeśli szukasz miejsca z serialu, sprawdź Vanaheim.

Vanaheim (brak polskiego tłumaczenia) — jedna z lokalizacji pojawiających się w grach School of Dragons, DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz DreamWorks Dragons: Dawn of New Riders. Jest odpowiednikiem serialowej wyspy o tej samej nazwie, będącej miejscem ostatecznego spoczynku smoków.

Wygląd

Według gry School of Dragons Vanaheim jest dużą wyspą, której charakterystycznym elementem jest stanowiący jej centrum szkielet Oszołomostracha. Stały ląd otaczają liczne formacje skalne, na których można spotkać stróżujące Strażniki. Na obrzeżach wyspy rozciągają się wąskie plaże, a w kilku miejscach podłużne, piaskowe nasypy ciągną się daleko w morze. Od strony ogona szkieletu biegnie przez ląd wydeptana ścieżka, prowadząca do znajdującej się w sercu Vanaheim doliny będącej smoczym cmentarzem. Można tam dostrzec liczne kopce, w których leżą kości gadów. Dalsza część ścieżki wspina się pod górę i przebiega przez tunel, za którym kryje się kolejna dolina. W tej znajduje się strumień oraz drzewo z owocami Vanaheim. Ostatecznie droga biegnie w górę, gdzie wije się między kamiennymi strukturami przypominającymi ogromne kolce, i kończy się u progu chaty Oswalda. Po drugiej stronie wyspy, wewnątrz czaszki Oszołomostracha, umiejscowiona jest przestronna jaskinia.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk Vanaheim jest miejscem poszukiwania jaj Smętnego Zgrzytacza i Strażnika.

School of Dragons

Vanaheim pojawiło się w grze wraz z rozszerzeniem Wrath of Stormheart. W towarach Johanna Kupczego, ukrytych na Ship Graveyard, Nikora Stormheart odnajduje mapę prowadzącą do wyspy i zmusza porwanego wcześniej Skuldera do przetłumaczenia wskazówek. Dzięki nim dociera na Vanaheim, gdzie atakuje Strażniki przy pomocy mieszanki zidentyfikowanej później przez bohaterów jako gaz pieprzowy. Gdy na wyspę docierają jeźdźcy, smoki są pozbawione zmysłu węchu, przez co nie mogą stawić czoła zagrożeniu. Sytuację wykorzystują Smętne Zgrzytacze, ale zostają przepędzone przez przyjaciół, czym ci zyskują sobie zaufanie przywódcy Strażników. Po ukończeniu kilku późniejszych zadań zwierzę staje się towarzyszem postaci już na stałe.

Towarzyszący jeźdźcom Lumie prowadzi gracza do podwodnej sekcji lokacji, gdzie znajduje się cmentarzysko Luminous Krayfinów. Gracz zabiera stamtąd tajemniczy artefekt ze znakiem Stormheart. Po wypłynięciu orientuje się, że piratka porwała pozostałych jeźdźców i w zamian za ich uwolnienie żąda artefaktu, który był faktycznym celem jej ataku na Vanaheim. Po wymianie Nikora zostawia wyspę w spokoju.

DreamWorks Dragons: Dawn of New Riders

Dawn of New Riders-Hicc, As, Gobber

Vanaheim jest miejscem, w które pod koniec linii fabularnej Scribbler i jeźdźcy zabierają umierającego Patcha. Na miejscu chłopak dziękuje smokowi za wszystko, co razem przeżyli. Po śmierci Patcha Czkawka pociesza Scribblera, przypominając, że nie mógł zrobić nic więcej dla swojego przyjaciela. Niespodziwanie wokół Patcha pojawiają się błyskawice. Wszyscy obserwują zdumieni, jak martwego tytana obejmuje biała eksplozja. Gdy blask przygasa, dostrzegają, że na miejscu Chimeragona leży jego jajo, które po chwili pęka. W ten sposób jeźdźcy odkrywają, że choć cykl życia tej hybrydy wynosi zaledwie tydzień, może się ona odradzać.

Ciekawostki

Zobacz też