FANDOM

Artykuł

Wandersmok Viggo (ang. Viggo's Skrill) - bezimienny smok, przedstawiciel gatunku Wandersmok, pojawiający się po raz pierwszy i jedyny w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Zdrada.

Wygląd

Wandersmok Viggo ma typową dla swojego gatunku ciemnoszarą z elementami fioletu barwę ciała, podobnie jak Wandersmok Dagura.

Charakter

W przeciwieństwie od innych przedstawicieli swojego gatunku, Wandersmok ten nie był tak agresywny i szybko stworzył więź ze swoim treserem - Viggo, Czkawką, jak i Szczerbatkiem. Był lojalny wobec Viggo i nie opuścił go, gdy mężczyzna kazał mu odejść, mimo śmiertelnego zagrożenia.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Viggo oswaja smoka

Viggo oswaja Wandersmoka

W odcinku Zdrada Viggo łączy siły z Czkawką i Szczerbatkiem, chcąc się zemścić na Kroganie i Johannie za nieudany zamach na jego życie. Prowadzi Czkawkę na wysoką wyspę, na której szczycie szaleje burza. Tam spotykają Wandersmoka, którego Czkawka i Szczerbatek chcą w samoobronie zaatakować, jednak między nimi a dzikim smokiem staje Viggo i uspokaja zwierzę delikatnymi ruchami swojego sztyletu, a potem oswaja, kładąc dłoń na jego nosie.

Czarciousty i jego towarzysze lecą na wyspę, na której stacjonują Lotnicy i Łowcy Smoków. Viggo rzuconym sztyletem kieruje atak towarzyszącego im smoka na Łowców, podczas gdy sam z Czkawką i Szczerbatkiem ukradkiem dostaje się do ich siedziby. Szalejącego na zewnątrz Wandersmoka nie są w stanie pokonać Paszczogony, których ten jest naturalnym wrogiem, ale gada zestrzeliwuje Johann i nakazuje go uwięzić.

Później, podczas ucieczki z jaskini Viggo odnajduje swojego smoka i uwalnia go.

Wandersmok obwąchuje Szczerbatka

Wandersmok wącha Szczerbatka

Wandersmok towarzyszy swojemu treserowi walce, w której mężczyzna zostaje ciężko ranny. Kiedy spotykają Czkawkę i Szczerbatka, smok jest obecny podczas rozmowy, a nawet wącha Nocną Furię. Potem, gdy Czarciousty każe uciekać towarzyszom, smok wiernie pozostaje przy swoim treserze. Wywołuje potężną eksplozję, który wypełnia całą jaskinię, i uśmierca Viggo oraz przebywających w niej Łowców. Nie wiadomo, czy smok przeżył wybuch.

Relacje

Viggo Czarciousty

Wandersmok bardzo szybko nawiązał więź z Viggo. Po uwolnieniu smok pozostał przy boku mężczyzny podczas walki mimo śmiertelnego niebezpieczeństwa oraz wyraźnego polecenia tresera, by uciekał.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier