FANDOM

Whirlwing (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Gromogrzmot, pojawiający się w serialu, w odcinku Jak sobie wybrać smoka. Jego imię zostało ujawnione dopiero w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Gromogrzmot ten ma jasnofioletową barwę skóry i jak wszystkie smoki z tego gatunku, posiada białe kropki na skrzydłach. Ma postrzępione lewe skrzydło, prawdopodobnie uszkodzone w wyniku walki ze wściekłymi dzikami. Wielkością dorównuje Thornado.

Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk smok ten nigdy do końca nie wyzdrowiał i został kaleką ze względu na rozszarpane skrzydła. Z tego powodu jeźdźcy stworzyli dla niego coś w rodzaju skórzanych rękawów zakrywających całe skrzydła, które umożliwiają mu swobodne latanie.

Historia

Jeźdźcy smoków

Gromogrzmot pojawia się po raz pierwszy, gdy Stoick poszukuje swojego nowego smoka, który uciekł ze Smoczej Akademii. Spotyka Thornada czuwającego przed jaskinią, w której leży ranny Gromogrzmot. Kiedy stado dzików wyczuwa krew gada, zbliża się do niego z zamiarem zaatakowania. Stoick i Thornado stają w jego obronie i łącząc siły, przepędzają zwierzęta. Po tym wydarzeniu ranny Gromogrzmot zostaje zabrany do wioski, gdzie jeźdźcy oddają go pod opiekę Pyskacza.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Choć smok jest określany przez Czkawkę i Stoicka jako samiec, niewykluczone, że Whirlwing jest samicą, a być może nawet partnerką Thornada.
  • W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk Whirlwing ma skórzane rękawy na obu skrzydłach, co może sugerować, że oba były uszkodzone.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier