Advertisement

Ilustracje przedstawiające wiatrak

Wiatrak (ang. Windmill) — jedna z budowli znajdujących się w wiosce Berk. Wykorzystuje siłę wiatru między innymi do napędzania mechanicznych wynalazków Czkawki.[1]

Wygląd

Jest to wysoka na kilkanaście metrów drewniana konstrukcja, zbudowana na kamiennej wieży wzmocnionej drewnianymi podporami. Wokół samej wieży ciągną się drewniane tarasy, połączone ze sobą drabinami, natomiast umiejscowiony na niej budynek ma kształt kopuły. Nad nim wznosi się kilkumetrowa, drewniana iglica otoczona dodatkowymi drągami. Mają one za zadanie utrzymać zamocowane na osi sześć wielkich skrzydeł, kształtem wzorowanych na skrzydłach smoków. Każde ze skrzydeł składa się z drewnianego stelaża, który jest obciągnięty skórą lub grubym, impregnowanym płótnem.

Znaczenie

Poruszane wiatrem skrzydła napędzają skomplikowany system przekładni, który umożliwia automatyczną pracę wielu zbudowanym przez Czkawkę maszynom. Z jego siły korzysta między innymi znaczna część mechanizmów w smoczej zbrojowni.

Tarasy ciągnące się wokół wieży wiatraka są wykorzystywane przez wikingów jako dogodne punkty obserwacyjne w czasie wyścigów smoków.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Wiatrak widoczny jest przez chwilę w odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 1), gdy Czkawka przelatuje nad Berk.

Jak wytresować smoka 2

Wiatrak pojawia się na początku filmu – widać go w czasie ukazywania panoramy wioski. Dzięki jego pracy Czkawka i Stoick mogą uruchomić maszynerię w smoczej zbrojowni, służącą im przy wyrabianiu jednego z siodeł.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

RoB-Windmill.png

W grze wiatrak (ang. Windmill) jest jedną z budowli, jakie można wybudować na Berk.

Konstrukcja zwiększa ilość osób zamieszkujących wioskę i mieści 12 wikingów.

DreamWorks Dragons: Dawn of New Riders

W najwyższym punkcie wyspy Havenholme ustawiony jest wysoki drewniany wiatrak o zielonych skrzydłach.

Przypisy

  1. Jak wytresować smoka 2 – dodatek specjalny: Berk's Dragon World

Zobacz też

Advertisement