Advertisement

W filmie Jak wytresować smoka 2

Wiatrowskaz (ang. Weather Vane) — jedna z budowli znajdujących się w wiosce Berk. Jest to dużych rozmiarów drewniana konstrukcja, na szczycie której tkwi wskaźnik służący do odczytywania kierunku wiatru. 

Wygląd

Wysoka, wąska drewniana wieża wiatrowskazu zbudowana jest z grubych, pomalowanych na niebiesko bali. Wokół trzonu konstrukcji spiralnie wznoszą się schody umożliwiające przemieszczanie się na szczyt wiatrowskazu i z powrotem. Po drodze co kilka metrów rozmieszczone są tarasy, mogące pomieścić po kilku wikingów. Na samym szczycie konstrukcji znajduje się spłaszczona bocznie podobizna smoka wykonana z drewna, która może swobodnie się obracać.

Znaczenie

Dzięki zamontowanemu na szczycie konstrukcji wiatrowskazowi mieszkańcy wioski mogą odczytywać kierunek, z którego wieje wiatr. Tarasy ciągnące się wokół wieży są natomiast wykorzystywane przez wikingów jako dogodne punkty obserwacyjne w czasie wyścigów smoków.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części filmu jedną z rzucających się w oczy nowych konstrukcji na Berk jest między innymi wiatrowskaz. W czasie wyścigów przelatuje obok niego kilka smoków, przez co wskaźnik zaczyna się szybko kręcić. Później Hakokieł trąca go szponami i ponownie wprawia w ruch.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Wiatrowskaz-rob.png

W grze wiatrowskaz (ang. Weather Vane) jest jedną z budowli, jakie można wybudować na Berk.

Konstrukcja zwiększa ilość osób zamieszkujących wioskę i mieści 3 wikingów.

Ciekawostki

Zobacz też

Advertisement