FANDOM

Wielka Sala Histeryków — odpowiednik Wielkiej Sali, znajdujący się w wiosce Histeryków na wyspie Histerii. Pojęcie to pojawia się w cyklu powieściowym Cressidy Cowell.

Wygląd

Budynek wygląda bardzo podobnie jak jej odpowiednik. Najprawdopodobniej jest to wolnostojący budynek, zbudowany z drewna lub kamienia, w przeciwieństwie do filmowej Twierdzy. Sala jest obszerna i wysoka, kolumny podpierające sufit stanowią drewniane bale. Jest dość surowo urządzona, nie ma w niej zbyt wiele ozdób. Na środku Sali znajduje się palenisko oraz miejsca dla wielu wikingów, przy których mogą usiąść i spożyć posiłek. Nad paleniskiem widzą klatki dla schwytanych przez Histeryków więźniów. W dachu budowli znajduje się dość duży otwór, przez który swobodnie może się dostać człowiek lub średniej wielkości smok.

Znaczenie

Wielka Sala odgrywa dość ważna rolę, bowiem stanowi centrum społecznego życia Histeryków. Jest dość duża, by pomieścić większość lub wszystkich członków klanu, którzy wspólnie spożywają posiłki, rozmawiają lub obradują. Jednocześnie Sala Histeryków pełni również funkcję więzienia.

Historia

Jak złamać smoczą klątwę

W czwartym tomie powieści, do Wielkiej Sali Histeryków trafia Czkawka wraz ze swoim smokiem Oseskiem oraz przyjaciółką, Kamikazią. Młodzież udała się na Histerię w celu zdobycia jedynego antidotum na Żmijakowicę, na którą zapadł Śledzik, czyli ziemniaka. Poprzez otwór w dachu Czkawka włamuje się do Wielkiej Sali, gdy Histerycy po solidnym posiłku zasnęli, jednak misja nie do końca się udaje. Wódz klanu, Norbert Szajbus, budzi się, i ujrzawszy intruza zamyka go w klatce. Na ratunek przybywa mu Kamikazia, której udaje się przechytrzyć Histeryków i, prócz uwolnienia przyjaciela, także zdobyć legendarne warzywo.