FANDOM

Wielki Kloc (ang. Bigjob) — ojciec Norberta Szajbusa i były wódz plemienia Histeryków. Bohater wspomniany zostaje w powieściach.

Historia

Jak złamać smoczą klątwę

Wielki Kloc jest bohaterem opowieści Starego Dziada, wyjaśniającego genezę antidotum na Żmijakowicę. Kloc był prawdopodobnie jedynym wikingiem, który wierzył, że Ziemia wcale nie jest płaska, lecz okrągła, jak również w to, że istnieje kontynent zwany Ameryką. To właśnie on zbudował statek znany jako Amerykańskie Marzenie i na jego pokładzie wyruszył do Ameryki. Tam poznał Pierzastych Ludzi i zdobył legendarne antidotum na ŻmijakowicęKartofla. W drodze powrotnej na Histerię został zaatakowany przez Zębacza Zagładnika i w wyniku walki z gigantycznym smokiem poniósł śmierć.

Jego syn, Norbert Szajbus, nie potrafił pogodzić się ze śmiercią ojca i postanowił zamrozić jego ciało wraz z Kartoflem, by zakonserwować ich w nienaruszonym stanie. Przepowiednia Histeryków głosiła, że pierwszy wiking, który zdoła wyrwać strzałę uwięzioną w Kartoflu, będzie tym, który ocali plemię od gniewu Zębacza Zagładnika.

How to Ride a Dragon's Storm

Wiadomo również, że Wielki Kloc wykradł Tykającą Rzecz z rąk jej pierwotnego właściciela, Srogobrodego Upiora, i przypisał sobie ten wynalazek sobie.