FANDOM

Wielki Protektor (ang. Great Protector) — smok, przedstawiciel gatunku Eruptodon, czczony przez Obrońców Skrzydła. Pojawia się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Obrońcy Skrzydła (część 2).

Wielki Protektor jest najwyżej stawianym w hierarchii smokiem Obrońców Skrzydła. Zamieszkuje wulkan na wyspie Caldera Cay, gdzie żywi się lawą. Do jaskini wulkanu prowadzi bogato zdobione kamienne wejście, przed którym członkowie plemienia zostawiają swoje ofiary, przede wszystkim kwiaty. Obrońcy Skrzydła wierzą, że smok czuwa nad bezpieczeństwem wyspy, zapobiegając erupcjom wulkanu, a także nad bezpieczeństwem samego plemienia. 

Wygląd

Anatomią nie różni się od innych przedstawicieli gatunku. Łuski smoczycy są w odcienu szarobrązowym z żółtopomarańczowymi elementami, imitującymi zastygniętą lawę.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Wielki Protektor zostaje wspomniany w odcinku Obrońcy Skrzydła (część 1), jednak nie występuje w nim. Mala prezentuje jeźdźcom kult Eruptodona, a następnie prowadzi ich do wulkanu, w którym smok ma mieszkać. Tam ze zgrozą odkrywa, że smok zniknął. Leżąca w jaskini zatruta strzała wyraźnie sugeruje, że smoka porwali Łowcy Smoków. Zrobili to w tym samym czasie, w którym jeźdźcy zostali schwytani przez Obrońców i byli przez nich przesłuchiwani.

Wielki Protektor pojawia się po raz pierwszy w odcinku Obrońcy Skrzydła (część 2), uwięziony przez Viggo oraz Rykera. Po długim czasie przebywania w zamknięciu smoczyca zaczyna być głodna. Podróżująca z jeźdźcami Mala martwi się o Eruptodona twierdząc, że musi on nieustannie jeść lawę, inaczej umrze z głodu. Viggo planuje wykorzystać Wielkiego Protektora do zniszczenia Konca Świata, ale ostatecznie przyjaciołom udaje się odciągnąć go od wyspy i nakarmić lawą Gronkli.

W odcinku Wykluwanie wulkanów smok składa jajo, z którego ma się wykluć kolejny Wielki Protektor, jednak nie ma on sił na zapewnienie mu warunków do wyklucia się.

Oba Eruptodony powracają w odcinkach Ogniowa Burza (część 1) i (część 2), gdzie jeźdźcy mają za zadanie chronić pisklę Protektora.

W odcinku A Matter of Perspective Wielki Protektor okazuje się już zbyt niedołężny, by chronić wioskę Obrońców Skrzydła przed wyciekami lawy. Udaje się więc na Vanaheim, czyli miejsce ostatecznego spoczynku, gdzie ma spędzić lata starości i umrzeć. Przed opuszczeniem wyspy mianuje swoje potomstwo Nowym Protektorem. Bliźniaki jednak zakłócają jego spokój, udając się za nim, więc Czkawka i jeźdźcy muszą ich zabrać z powrotem na Koniec Świata. Podczas ostatecznej ucieczki jeźdźców z Vanaheim Eruptodon pomaga im, odciągając strzegące wyspy Strażniki, po czym udaje się do jaskini, w której ma spędzić resztę życia.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier