FANDOM

Krzyż Berk
Wielki Pszczołojad (ang. Giant Bee-Eater) — gatunek smoka, który pojawia się jedynie w książkach Cressidy Cowell. Jak sama nazwa wskazuje, żywi się pszczołami.

Wygląd

Wielki Pszczołojad to dosyć duży gatunek smoka. Przypomina nieco płaszczkę. Jego ciało jest pokryte niebieskimi oraz białymi łuskami. Z tyłu jego głowy wyrastają kolce, służące prawdopodobnie jako element obronny oraz ozdobny. Oprócz nich, smok uzbrojony jest w wielkie kły, wyrastające z jego paszczy. Ogon smoka pokryty jest licznymi kolcami, a na jego końcu znajduje się ostry haczyk.

Moce i umiejętności

Wielki Pszczołojad posiada wiele ostrych kolców i szpikulców, które służą do ataku i obrony. Pomimo że głównie zjada pszczoły, jego ciało nie ma żadnego problemu z trawieniem innych zwierząt, które trafią do jego ust.

Mimo groźnego wyglądu oraz gigantycznej, złowrogiej paszczy, smok nie żywi się ludźmi, ponieważ jego główne pożywienie stanowią pszczoły, których na raz może pożerać całe roje.

Historia

Wielki Pszczołojad pojawia się po raz pierwszy w powieści How to Break a Dragon's Heart. Czkawka napotyka smoka z tego gatunku na wyspie Berserk, kiedy to Pszczołojad wędruje nad drzewami ze swoją otwartą paszczą wielkości wanny. Czkawka i Wietrznik prawie wlecieli prosto w jego usta, zbaczając z drogi w ostatniej chwili.

Wielki Pszczołojad pojawia się także prawdopodobnie w filmie Jak wytresować smoka, kiedy Czkawka czyta Smoczy Podręcznik. Smok ten jest skrzyżowaniem Straszliwca Straszliwego i Gronkiela, ma krótkie nóżki, długą szyję oraz ogon.

Zobacz też