FANDOM

Wietrznik Czkawki (ang. Hiccup's Windwalker) – bezimienny smok reprezentujący gatunek o tej samej nazwie, należący do Czkawki. Bohater pojawia się w książkach.

Wygląd 

Smok ma czarne łuski i jest dość duży. Jego skrzydła pozwalają mu rozwijać duże prędkości w powietrzu. Wzdłuż grzbietu ciągnie się rząd ostrych szpikulców, które na odcinku szyjnym służą jeźdźcowi do przytrzymywania się. Na czubku nosa smoka znajduje się pojedynczy, złamany w połowie róg. Na każdej łapie smoka znajdują się trzy w pełni wykształcone szpony. 

Wietrznik kuśtyka na przedniej łapie, zawiniętej w bandaż. Mimo to potrafi bardzo szybko biegać po ziemi, kiedy nie może akurat wzbić się w powietrze.

Będąc jeszcze młodym smokiem, Wietrznik był dość mały i nie dość silny, by udźwignąć Czkawkę. Jako dorosły smok, jest dużo większy i silniejszy i jest jednym z najlepszych smoczych lotników. Potrafi wznieść się znacznie wyżej niż zdecydowana większość smoków, dorównuje mu jedynie Srebrny Upiór.

Charakter

Smok sprawia wrażenie, jakby nieustannie był czymś zmartwiony. Na początku zdawał się być niemy, ponieważ w ogóle się nie odzywał, jednak z biegiem czasu okazało się, że potrafi porozumiewać się ze smokami i ludźmi po smokońsku. Smok jest niezwykle lojalny wobec Czkawki. Podczas gdy inne smoki wierzchowce uciekły, gdy wikingów zaatakowało stado Eksterminatorów, Wietrznik pozostał przy swoim jeźdźcu, a oprócz tego osłonił pozostałe osoby przed gorącem wulkanu na Wyspie Lawowych Prostaków.

Kiedy Wietrznik dorasta, wciąż jest nerwowy, jednak staje się nieco łagodniejszy i bardziej przywiązuje się do ludzkiego towarzystwa. Odzyskuje wiarę we własne możliwości, robi się bardziej śmiały i odważny. Jest bardzo wierny Czkawce, bowiem gdy znakomita większość smoków ogarnięta Czerwoną Furią zwróciła się przeciwko swoim właścicielom, tylko Wietrznik, Osesek oraz Kieł Wotana pozostają po stronie chłopca. 

Historia

Jak odwrócić smoka ogonem

Smok po raz pierwszy pojawia się w piątym tomie cyklu jako młody smok, wybrany na wierzchowca przez Czkawkę. Smok jest jeszcze bardzo słaby, zbyt słaby, by unieść i wozić chłopca na swoim grzbiecie.

Kiedy wikingów zaatakowały Eksterminatory, Wietrznik był jedynym smokiem, który nie opuścił ludzi, obronił ich przed ogniem i wyciągnął z niego Czkawkę. Później, smok towarzyszył Czkawce i jego przyjaciołom podczas misji do wulkanu na Wyspie Lawowych Prostaków, by powstrzymać go przed erupcją. Plan się nie udał i wulkan eksplodował. Wietrznik, biegnąc ile sił w nogach, uciekał przed spływającą po zboczu góry lawą, ratując Czkawkę. 

How to Break a Dragon's Heart

W ósmym tomie, Czkawka podążał za Śledzikiem i na grzbiecie Wietrznika, już dość dorosłego, by go dosiąść, udał się na wyspę Berserk. Zostali schwytani przez Szaleńców, którzy skrępowali Wietrznika za pomocą łańcuchów razem z Krostaczem. Kiedy już przyjaciele wydostali się, Wietrznik zawiózł swojego właściciela do domu.

How to Steal a Dragon's Sword

Wietrznik towarzyszy Czkawce i pozostałym wikingom podczas podróży do Szkoły Bystrzaka. Ponieważ akurat jest zima, smok pogrążony jest w zimowej hibernacji, i kiedy wikingów atakuje stado dzikich smoków, nie jest w stanie pomóc ludziom w walce. Gdy pod koniec opowieści Szkołę atakują smoki ogarnięte Czerwoną Furią ze smokiem Furiatem na czele, Wietrznik umożliwia Czkawce ucieczkę. Podczas lotu na dużej wysokości Czkawka traci przytomność, w związku z czym smok znajduje bezpieczną jaskinię i tam go ukrywa.

How to Seize a Dragon's Jewel

W dziesiątym tomie, pół roku od rozpoczęcia tułaczki jako Wygnańcy, Wietrznik i Czkawka coraz lepiej się porozumiewają. Smok pomaga chłopcu walczyć z atakującymi ich nieprzyjaciółmi – razem z Kłem Wotana oraz Oseskiem ogłuszają Walhallaramę

Ciekawostki

  • Fakt, że Wietrznik ten nie posiada własnego imienia, wynika ze zwyczaju wikingów, zgodnie z którym nie nadają oni imion smokom wierzchowym i zwracają się do nich nazwą reprezentowanego przez nie gatunku, w odróżnieniu od smoków polujących, które mają swoje własne imiona.

Galeria

Zobacz też