FANDOM

Wilkoskrzydły (ang. Lycanwing) - legendarny gatunek smoka, który został wspomniany w trzecim sezonie serialu Jeźdźcy smoków w odcinku W cieniu księżyca. Tak naprawdę jest on tylko mitem i nie istnieje w rzeczywistości.

Wygląd

Według hologramu w Smoczym Oku, Wilkoskrzydły zgodnie ze swoją nazwą przypomina wilka, chociaż może też przywodzić na myśl Szeptozgona. Na głowie występuje charakterystyczna kryza z kolców, pojawiają się także struktury przypominające uszy.

To, co upodabnia go do wyżej wymienionego gatunku to kształt ciała: jest on smukły, wężowaty. Gad prawdopodobnie posiada jedynie jedną - tylną - parę kończyn, a także niezwykle małe, w stosunku do reszty ciała, skrzydła. Ogon jest długi, być może pokryty kolcami.

Nie są znane jakiekolwiek barwy Wilkoskrzydłego, gdyż żaden osobnik nie został nigdy zauważony przez człowieka. Według opowieści Pyskacza, zwierzę posiada czarne łuski, a także czerwone oczy.

Moce i umiejętności

Przemiana

Wilkoskrzydły jest w stanie, ugryzłszy człowieka, stopniowo przemienić go w kolejnego smoka z gatunku. Prawdopodobnie jest to tylko mit, a co za tym idzie, Wilkoskrzydły może wcale nie posiadać takiej umiejętności. Objawami ugryzienia przez Wilkoskrzydłego i, w konsekwencji, rzekomej przemiany, mają być: wstręt do światła, mimowolne ruchy rąk (przekształcających się w skrzydła), ciągłe poczucie pragnienia oraz zamiłowanie do świeżych ryb.

Siedlisko

Zgodnie z informacjami ze Smoczego Oka, Wilkoskrzydły ma zamieszkiwać zawdzięczającą mu swoją nazwę Wyspę. Tak naprawdę nie jest to siedlisko bestii, lecz skrywa w sobie jaskinię, w której, w skalnej formie przypominającej kształtem smoka, ukryte zostały dwie soczewki do Smoczego Oka. Legenda Wilkoskrzydłego została stworzona po to, by zniechęcić poszukiwaczy soczewek do Wyspy, a co za tym idzie - uniemożliwić ich odnalezienie.

Historia

RTTE-0

Hologram ze Smoczego Oka. Przedstawia wizerunek przeobrażonego przez Wilkoskrzydłego człowieka.

Według opowieści Pyskacza, pierwszą znaną ofiarą Wilkoskrzydłego był wiking imieniem Kessler, który pewnego razu wyruszył do lasu na Berk i nigdy nie wrócił. Po tym wydarzeniu w każdym dniu urodzin Kesslera tajemniczy, czarnołuski smok nawiedzał domostwo jego rodziców. Wierzyli oni, że bestia jest ich zaginionym synem przemienionym przez Wilkoskrzydłego, a historia przekazywana z ust do ust przerodziła się w legendę.

Mieczyk twierdził, że został zaatakowany przez enigmatyczne stworzenie. Pyskacz wywnioskował, że mógłby być to właśnie Wilkoskrzydły - legendarny smok, który przemienia w smoka każdego ugryzionego człowieka. Spanikowany Mieczyk zamknął się klatce, by po przemianie nie móc nikogo zranić.

Czkawka nie chciał uwierzyć w istnienie smoka z mitów, lecz znaleziona przez niego soczewka ujawniła informację o prawdopodobnym miejscu występowania tajemniczego gatunku. Po dotarciu na wyspę wraz z Śledzikiem, obaj znajdują posąg Wilkoskrzydłego, który miał za zadanie odstraszać ludzi od dwóch kolejnych soczewek do Smoczego Oka w głębi jaskini.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki