FANDOM

Artykuł

Windgnasher (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka, pojawiający się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2, a później także w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Przedstawiciel klasy tropicieli.

Wygląd

Jest to średniej wielkości smok o masywnym tułowiu, podobnie jak u Snifflehuncha układającym się w duży garb. Posiada cztery krótkie łapy zakończone szerokimi szponami, z których tylna para jest nieco większa od przedniej. Smok porusza się na wszystkich, choć być może jest w stanie przerzucić się jedynie na tylne. Para dużych skrzydeł umożliwia mu dość szybkie latanie. Wzdłuż grzbietu ciągną się długie, nieostro zakończone szpikulce, a cały tułów usiany jest niewielkimi kostnymi wypustkami w kształcie guzków.

Szyja gada jest średnio masywna i niezbyt długa, osadzona bardzo nisko na garbatym tułowiu, przez co smok, opierając się na wszystkich czterech łapach, nosi łeb bardzo nisko. Pysk jest wydłużony i pokryty okrągłymi, twardymi wypustkami. Między nozdrzami i na brodzie znajdują się zgrubienia, również pokryte twardymi guzkami. Z tyłu głowę wieńczy kostny płat, przypominający wachlarz.

Ogon smoka nie jest długi, a jego zakończenie kształtem i wyglądem przypomina trochę ogon Gronkla - jest zaokrąglony i pokryty wypustkami, służąc jako maczuga.

Siedlisko i dieta

Nieznane jest naturalne siedlisko Windgnasherów. Poznani przedstawiciele tego gatunku zamieszkiwali Smocze Sanktuarium, a później wraz ze stadem przenieśli się na Berk. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk osobniki tego gatunku można spotkać na Bellowing Heights.

Windgnasher, jak większość innych gatunków, jest mięsożerny i żywi się rybami oraz innym mięsem zwierzęcym.

Zachowanie i tresura

Smok wydaje się łagodnie i przyjacielsko usposobiony. Z chęcią poznaje każdego smoka, nie zważając na stopień niebezpieczeństwa, a nawet gatunek. Nawet atakowany przez inne smoki odwraca się i wycofuje, zamiast podjąć walkę, choć w razie ataku broni swoich bliskich i gniazda.

Nieznana jest metoda tresury Windgnashera, choć prawdopodobnie jak w przypadku innych gatunków należy zdobyć jego zaufanie poprzez zaoferowanie pożywienia bądź pomoc. Zapewne jest łatwy do oswojenia, zaś wytresowany staje się przyjacielski i ufny.

Moce i umiejętności

Ogień

Windgnasher posiada, jak większość gatunków, zwykły ogień o pomarańczowej barwie. Może nim strzelać, formując go w strumienie, bądź przetrzymać ogień w paszczy, by służył za pochodnię w ciemniejszych miejscach.

Natomiast według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk Windgnasher posiada lodowy oddech.

Węch

Windgnasher posiada niezwykły zmysł powonienia i potrafi wywęszyć każdego, nawet osobę znajdującą się kilka mil dalej. Używa też węchu do poznawania innych osobników swojego gatunku.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Windgnashera jest okrągłe. Skorupa jest żółta i gładka, bez żadnych łusek czy wzorów. Jego charakterystyczną cechą są czerwone kolce wyrastające na niemal całej powierzchni jaja, gdzie od dołu w górę są coraz to większe. Kolce te przypominają wypustki grzbietowe dorosłego osobnika.

Pisklę

Młody Windgnasher pojawia się jedynie w grach. Od dorosłego osobnika nie różni się niemal niczym poza rozmiarem, a wszystkie proporcje są wiernie odwzorowane.

Tytan

Tytaniczny Windgnasher zmienia przede wszystkim barwę. Łuski przybierają truskawkową barwę z zielonkawym odcieniem na skrzydłach, końcu kryzy na głowie, grzciebie oraz wszelakich kolcach na grzbiecie. Poza tym sam smok oraz wszelkie struktury ulegają powiększeniu.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Windgnashery pojawiają się po raz pierwszy w Smoczym Sanktuarium. Jeden z przedstawicieli gatunku, Gustnudger, usiłuje bliżej poznać Szczerbatka, obwąchując go, ku wyraźnej irytacji Nocnej Furii. Z innego smoka za pomocą laski Valka zwiesza się podczas wspólnego lotu z synem, kiedy demonstruje mu swoją przyjaźń ze skrzydlatymi stworzeniami. Windgnashery pojawiają się także podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium, gdzie ulegają rozkazom Oszołomostracha Drago i lecą z nim na wyspę Berk. Gdy olbrzym zostaje pokonany, a przywództwo przejmuje Szczerbatek, przedstawiciele tego gatunku razem z całym stadem sprowadzają się na Berk.

Jak wytresować smoka 3

Windgnashery licznie pojawiają się w ostatniej części trylogii, zarówno na Berk, jak i później, podczas relokacji berkian, niosąc ich dobytek razem z innymi smokami. Wiele osobników tego gatunku zamieszkuje także Ukryty Świat, gdzie kłaniają się one wraz ze stadem przed królem smoków - Szczerbatkiem. Po zwycięstwie nad Grimmelem smoki wracają do swojego miejsca pochodzenia.

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki