FANDOM

Artykuł

Windstriker (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2 oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Należy do klasy ostrej.

Wygląd

Smok ten jest dość duży, kształtem ciała przypomina nieco Koślawego Mruka. Zwierzę posiada dwie pary łap, z czego tylna jest masywniejsza i służy do poruszania się, zaś przednia jest bez porównania mniejsza. Smok ma długą szyję oraz podłużną głowę. Między nozdrzami znajduje się chudy, ostro zakończony róg, podobnie jak na dolnej części szczęki, trochę mniejszy i grubszy, przez co jego pysk przypomina topór. Wzdłuż jego szyi, podłużnego tułowia i ogona ciągnie się rząd długich, ostrych kolców. Jego ogon jest bardzo długi, a na jego końcu wyrastają cztery duże, zaostrzone kolce. Zwierzę jest koloru szarego z czerwonymi lub żółtymi krawędziami na skrzydłach.

Siedlisko i dieta

Przedstawicieli tego gatunku spotkać można w Smoczym Sanktuarium, nie wiadomo natomiast, jakie jest ich naturalne siedlisko. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk, jaja tego smoka można znaleźć w Windswept Ruin.

Jak większość innych smoków, zwłaszcza tych zamieszkujących Smocze Sanktuarium i żywionych przez alfę, Windstrikery gustują w rybach

Zachowanie i tresura

Windstrikery to smoki z natury waleczne i gotowe bronić swojego domu oraz bliskich. Mają dobrą pamięć i podobnie jak Zębirogi, gdy zaciągną u kogoś dług wdzięczności, zostają przy nim i czekają na okazję do odwdzięczenia się.

Nieznana jest metoda tresury smoka, lecz prawdopodobnie można mu zaoferować pożywienie i przekonać do swoich przyjaznych intencji. Z powodu jego walecznej natury proces ten może trwać trochę czasu.

Moce i umiejętności

Ogień

Smok ten nie zieje ogniem, lecz przypominającymi go gorącymi podmuchami wiatru, które parzą cel i ułatwiają smokowi atak.

Umiejętności bojowe

Nie wiadomo, jakimi mocami i umiejętnościami dysponuje Windstriker, jednak jest to smok waleczny i skory do bitwy. Ponieważ należy do ostrej klasy, z pewnością posiada mnóstwo ostrych kolców i innych fragmentów ciała, dzięki którym potrafi skutecznie się bronić i zaciekle atakować.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka ma owalny kształt oraz zielono-żółtą barwę. W dodatku skorupa jaja cała pokryta jest długimi, zagiętymi, ostrymi kolcami, które zapewne mają za zadanie odstraszać drapieżniki.

Pisklę

Młody Windstriker na pierwszy rzut oka przypomina pisklęta innych smoków z podobną budową ciała, jak chociażby Kroplorwija lub Koślawego Mruka. Posiada dość grube ciało i chudą szyję, na której osadzona jest duża głowa. Mały smok nie posiada natomiast charakterystycznego rogu na nosie.

Tytan

Jak to zwykle bywa w przypadku tytanów, tytaniczny Windstriker posiada oddzielny zestaw barw, choć względnie podobny do tego, jaki ma smok w stadium dorosłości. Skóra posiada teraz purpurową barwę z charakterystycznymi dla gatunku plamami w odcieniu błękitu. W niektórych miejscach wyrastają nowe rogi, a te już obecne ulegają znacznemu powiększeniu.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Windstrikery debiutują w filmie Jak wytresować smoka 2. Pojawiają się tam kilkukrotnie jako smoki występujące w tle. Widoczne są m.in gdy Czkawka zwiedza Smocze Sanktuarium.

Windstrikery pojawiają się także podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium, gdzie ulegają rozkazom Oszołomostracha Drago i lecą z nim na Berk. Gdy Alfa zostaje pokonany, przedstawiciele gatunku Windstriker prawdopodobnie sprowadzają się na Berk.

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

WindstrikerSoD
Twórcy gry zapowiadali pojawienie się w grze pięciu smoków. Jednym z nich miał być Windstriker, zaobserwowany w grze u gracza testującego nowe rzeczy i smoki lub hakera.

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki