FANDOM

Tidal class

Wodna klasa (ang. Tidal Class) — jedna z kilku jednostek klasyfikacji smoków stworzonych przez Wandali.

Charakterystyka

Smoki z wodnej klasy charakteryzują się tym, że zamieszkują oceany, morza, rzeki czy jeziora, albo przynajmniej ich bliskie okolice (Sand Wraith). Praktycznie żaden z należących do tej klasy gatunków nie potrafi ziać normalnym ogniem - najczęściej plują wodą (wrzącą lub zamarzającą) lub innymi, rzadkimi typami pocisków (impulsy elektryczne, fale dźwiękowe).

Niektóre smoki z tej klasy, takie jak Wrzeniec oraz Raziprąd, nie mogą długo przebywać poza swoim rodzimym środowiskiem - oceanem - ponieważ ich skóra wysycha. Jednak już Gromogrzmot oraz zapewne większość pozostałych gatunków może żyć zarówno pod wodą, jak i na lądzie.

Symbol

Symbolem klasy wodnej jest Wrzeniec. W dolnej części znaku znajdują się dobrze oddające charakter klasy morskie fale, z których wyłania się szyja oraz charakterystyczna głowa smoka. 

Przynależne gatunki

Ciekawostki

  • Na symbolu klasy wodnej widnieje Wrzeniec.
  • Niektóre gatunki tej klasy żyją tylko i wyłącznie w wodzie - na lądzie wysychają, a po jakimś czasie umierają.