FANDOM

Artykuł

Woolly Howl (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pojawiający się jedynie w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Przedstawiciel klasy uderzeniowej

Wygląd

Ciało tego smoka przypomina budową ciało Nocnej Furii. Smok ma masywną klatkę piersiową, cztery silne, szerokie łapy, jedną dużą parę skrzydeł oraz ogon zakończony lotkami przypominającymi te u Nocnej Furii, tylko nieco bardziej prostokątnymi. Grzbiet gada pokrywają zgrubiałe łuski imitujące sierść - ich skupisko porasta głównie kark i grzbiet, przez co smok przypomina nieco lwa.

Półokrągły łeb smoka osadzony jest na krótkiej szyi. Charakterystyczne, fioletowe oczy znajdują się blisko nozdrzy. Również wnętrze paszczy smoka jarzy się fioletem.

Siedlisko i dieta

Nieznane jest naturalne siedlisko Woolly Howla, ale prawdopodobnie zamieszkuje on zimne regiony Archipelagu. Według DreamWorks Dragons: Rise of Berk osobniki tego gatunku zamieszkują Icy Wastes.

Woolly Howl, jak większość gatunków, jest prawdopodobnie mięsożerny i żywi się rybami bądź innym mięsem zwierzęcym.

Zachowanie i tresura

Jest to smok stosunkowo rzadki i niebezpieczny. Słynie z kamuflowania się w śnieżnym otoczeniu i zasadzania na nieostrożną zwierzynę. Poluje w kryjących go burzach śnieżnych, niczym Mroziczort. Jest także inteligentny i bystry.

Nieznany jest sposób tresury Woolly Howla. Prawdopodobnie, jak w przypadku Nocnej Furii, trzeba go sobą zainteresować i zdobyć jego zaufanie poprzez pomoc lub zaoferowanie pożywienia. Oswojony może stać się godnym zaufania towarzyszem.

Moce i umiejętności

Ogień

Według gry School of Dragons smok ten strzela czymś w rodzaju śniegu zmieszanego z raniącymi drobinami lodu.

Szybkość

Ze względu na przynależność do uderzeniowej klasy, Woolly Howl jest bardzo szybki i zwrotny. Dzięki podobieństwu do Nocnej Furii, podobnie jak ona zdolny jest wykonywać skomplikowane czy gwałtowne manewry. Potrafi zaatakować szybko, tak samo jak i uciec potencjalnemu zagrożeniu.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Woolly Howla jest idealnie owalne, ma regularny kształt. Skorupa jest gładka, widnieją na niej struktury podobne do dużych łusek i ciemnych przestrzeni między nimi. Jajo ma kolor smoka, który się z niego wykluje.

Pisklę

Pisklę Woolly Howla poza rozmiarem nie różni znacznie od dorosłego osobnika. Jedyne zmiany, jakie rzucają się w oczy, to ciało nieco gęściej pokryte sierściopodobnymi łuskami oraz oczy, które, zamiast przybierać barwę purpury, są z kolei turkusowe. Same oczy są o wiele większe, niż u dorosłego osobnika, i w związku z tym nieproporcjonalne.

Tytan

Tytaniczny Woolly Howl zmienia barwę z kremowo-beżowej na jasnofioletową, z lekkimi przebłyskami błękitu na końcach skrzydeł. Dodatkowo, da się zauważyć o wiele więcej łusek imitujących sierść, które pokrywają nie tylko grzbiet, ale i kończyny lotne smoka. Sprawiają one wrażenie, jakby Woolly Howl był opierzony.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Woolly Howl pojawił się wraz z aktualizacją 12 marca 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smok posiada animację Szczerbatka połączoną z animacją Wandersmoka (zawiśnięcie w powietrzu).

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki