FANDOM

Artykuł

Wrzeniek (ang. Scauldy) — smok, przedstawiciel gatunku Wrzeniec, zaprzyjaźniony ze Szpadką i przez nią wytresowany. Pojawia się w serialu, w odcinku Uwolnić Wrzeńka.

Wygląd

W filmie i serialu pojawiają się wrzeńce jasnobrązowe i morskozielone. Nie inaczej jest w przypadku Wrzeńka. Jednak kiedy uwięziony smok morski leży na wyspie, wysycha, a jego skóra z biegiem czasu zmienia kolor na szarawy.

Charakter

Smok jest bardzo agresywny, a jest to spowodowane faktem, że utknął bezbronny na wyspie, nie może wrócić do oceanu i grozi mu atak Zmiennoskrzydłych. Nie chce pomocy jeźdźców, bowiem nie ufa im. Atakuje nawet Czkawkę. Zaufał dopiero Szpadce, bowiem zapach jej włosów, posmarowanych rybim olejem, przypomniał mu jego domowe środowisko.

Wrzeniek jest niezwykle mądry i zdaje się doskonale rozumieć ludzką mowę. Po agresywnym zachowaniu wobec jeźdźcom smok okazuje ciepłe uczucia, gdy Szpadka śpiewa mu kołysanki i przytula się do niego. Wrzeniek jest również opiekuńczy wobec przyjaciółki, bowiem chciał, by odeszła, kiedy zaatakowały ich Zmiennoskrzydłe.

Zdolności

  • Plucie wrzątkiem: smok potrafi gromadzić ogromne ilości wody i strzelać nią, bardzo gorącą i pod ogromnym ciśnieniem. Taki strzał może być bardzo groźny dla nieprzyjaciela.
  • Walka: pomimo swej niedyspozycji, Wrzeniek jest wciąż groźnym przeciwnikiem, a co bardziej niebezpieczne, zdesperowanym i za wszelką cenę pragnącym się obronić.

Historia

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Wrzeniek i Szpadka

Szpadka zyskuje zaufanie Wrzeńka

Pierwszy i jedyny raz smok pojawia się w odcinku Uwolnić Wrzeńka. Jest uwięziony na wyspie Zmiennoskrzydłych z powodu lawiny, która przysypała jego skrzydło i uniemożliwiła smokowi powrót do oceanu. Wrzeniek z początku nie toleruje obecności ludzi, daje jednak wytresować się Szpadce, której włosy pachną rybami i oceanem. Uspokaja go także śpiewana przez Szpadkę kołysanka. Z biegiem czasu smok coraz bardziej wysycha, a po usunięciu kamieni z jego skrzydła okazuje się, że jest ono złamane i Wrzeniek nie może sam powrócić do oceanu. Podczas próby usztywnienia skrzydła za pomocą drewnianych pali okazuje się, że brakuje odpowiednio długiej liny, by je przywiązać. W międzyczasie jeźdźcy zmagają się ze Zmiennoskrzydłymi atakującymi bezbronne zwierzę. W pewnym momencie Szpadka wpada na pomysł, by umocować kłodę swoimi włosami. Akcja kończy się powodzeniem, a Wrzeniek wraca do oceanu i żegna się ze Szpadką. 

Relacje

Szpadka Thorston

Szpadka jest jedynym człowiekiem, którego dopuszcza do siebie Wrzeniek. Bardzo przywiązuje się do dziewczyny, która traktuje go czule i ze współczuciem, śpiewa mu kołysanki, przytula i chroni przed niebezpieczeństwem. Smok jest smutny, kiedy musi rozstać się z przyjaciółką.

Inni jeźdźcy

Pozostałych treserów smok traktuje z wrogością i nieufnością. Nie dopuszcza do siebie nikogo poza Szpadką, natrętnych intruzów opluwa wrzącą wodą lub odrzuca skrzydłem. Uspokojony i uśpiony przez dziewczynę nie czuje obecności pozostałych jeźdźców, którzy usztywniają jego skrzydło, lub po prostu nie przeszkadzają mu.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Smok pojawia się w jednej z misji w grze School of Dragons. Mieszka on w Oceanie, raz na jakiś czas widuje się ze Szpadką.

Ciekawostki

  • Wrzeniek jest pierwszym wytresowanym smokiem z gatunku Wrzeniec

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier