FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy miejsca z serialu. Jeśli szukasz miejsca z gier, sprawdź Slitherwing Island.
Wyspa Ślizgochlastów (ang. Slitherwing Island) — wyspa należąca do Archipelagu, po raz pierwszy ukazana w odcinku Smoków się nie zostawia. Jest ona domem dla smoków z gatunku Ślizgochlast.
Choć z pozoru wydaje się spokojna, wyspa Ślizgochlastów jest domem dla rozległego, wijącego się gniazda jadowitych smoków. Ślizgochlasty mają tunele biegnące przez całą wyspę i rzucają się na każdego pechowego podróżnika, który przybył do ich brzegów. Wyspa Ślizgochlastów jest miejscem najlepszym do obserwacji z daleka.

—opis z mapy Czkawki (nieoficjalne tłumaczenie)

Wygląd

Według mapy Czkawki, wyspa ta znajduje się na północ od Berk, zaś jej najbliższym sąsiadem jest Żelazna Wyspa. Wyspa Ślizgochlastów posiada niezwykle podobny klimat do Wyspy Śmiercipieśnia. Wyspa należy do grupy skalistych lądów, posiadająca systemy jaskiń oraz spokojne zbiorniki wodne. Występują obszary leśne, w większości z drzewami liściastymi, choć zdarzały się również i drzewa iglaste. Na wyspie, prócz zwykłych drzew, rośnie również nienazwany rodzaj owocu, wyglądem nieco przypominający cytrynę.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Smoków się nie zostawia jeźdźcy starają się przenieść Garffiljorga z dala od Końca Świata i smoków tam mieszkających, ze względu na budzące się w nim instynkty związane z przynależnością do gatunku Śmiercipieśń. Z początku wyspa wydaje się być idealna dla gada, jednak jeźdźcy i Garff wkrótce odkrywają, że ma ona już swoich lokatorów w postaci jadowitych smoków - Ślizgochlastów.

Galeria

Zobacz też