FANDOM

Snaptrapper transparent
Ten artykuł dotyczy miejsca z serialu. Jeśli szukasz miejsca z gry, sprawdź Slitherwing Island.
Wyspa Ślizgochlastów (ang. Slitherwing Island) - jedna z wysp należąca do Archipelagu, która po raz pierwszy ukazana zostaje w odcinku Smoków się nie zostawia. Jak sama nazwa wskazuje, jest ona domem dla Ślizgochlastów.

Oficjalny opis

Choć z pozoru wydaje się być spokojna, wyspa Ślizgochlastów jest domem dla rozległego, wijącego się gniazda jadowitych smoków. Ślizgochlasty mają tunele biegnące przez całą wyspę i rzucają się na każdego pechowego podróżnika, który przybył do ich brzegów. Wyspa Ślizgochlastów jest miejscem najlepszym do obserwacji z daleka.

- Opis z mapy Czkawki (nieoficjalne tłumaczenie).

Opis

Według mapy Czkawki, wyspa ta znajduje się na północ od Berk, zaś jej najbliższym sąsiadem jest Żelazna Wyspa.

Co zostało wspomniane w odcinku, wyspa Ślizgochlastów posiada niezwykle podobny klimat do Melodyjnej Wyspy. Wyspa należy do grupy skalistych lądów, posiadająca systemy jaskiń oraz spokojne zbiorniki wodne. Występują obszary leśne, w większości z drzewami liściastymi, choć zdarzały się również i drzewa iglaste. Na wyspie, prócz zwykłych drzew, rośnie również nienazwany rodzaj owocu, wyglądem nieco przypominający cytrynę.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Smoków się nie zostawia jeźdźcy starają się przenieść Garffiljorga z dala od Końca Świata i smoków tam mieszkających, ze względu na budzące się w nim instynkty związane z przynależnością do gatunku Śmiercipieśń. Z początku wyspa wydaje się być idealna dla gada, jednak jeźdźcy i Garff wkrótce odkrywają, że ma ona już swojego lokatora w postaci nowego, jadowitego gatunku smoka - Ślizgochlasta.

Galeria

Zobacz też