FANDOM

Wyspa Zmiennoskrzydłych (ang. Changewing Island) — jedna z wysp znajdujących się na Archipelagu, położona na południowy zachód od Berk. Pojawia się jedynie w serialu.

Wygląd

Wyspa w znacznej części porośnięta jest iglastym lasem. Wybrzeże stanowi piaszczysta plaża otoczona kamiennymi klifami. Są tam wapienne skały.

Mieszkańcy

Jak sama nazwa wskazuje, wyspa ta jest zamieszkiwana przez Zmiennoskrzydłe. Przez jakiś czas znajdował się tam także smok z gatunku Wrzeniec o imieniu Wrzeniek, który nie mógł sam wrócić do oceanu ze względu na uszkodzone skrzydło.

Prócz Zmiennoskrzydłych na wyspie można znaleźć dziki, którymi żywią się mieszkające tam smoki.

Historia

Jeźdźcy smoków

Wyspa pojawia się po raz pierwszy w odcinku Dziwnobarwny klejnot. Podczas pobytu na niej, Śledzik znajduje jajo Zmiennoskrzydłego, które bierze za ładny kamień i sprowadza je na Berk. Tam Pyskacz identyfikuje znalezisko jako kamień wielkiego szczęścia, jednak Śledzik, którego przerasta poruszenie wokół jego osoby, decyduje się odnieść kamień na miejsce znalezienia. Tam przyjaciele przekonują się, czym naprawdę jest przedmiot. Przez Sączysmarka, który po ich odlocie kradnie z gniazd wiele jaj, by sprzedać je w wiosce, wściekłe Zmiennoskrzydłe przylatują na Berk po swoje potomstwo. Ostatecznie, dzięki Śledzikowi, wszystkie smoki i ich jaja trafiają z powrotem na swoją wyspę.

W odcinku Żyj i pozwól latać Nadziemny Krąg udaje się na Wyspę Zmiennoskrzydłych, by poćwiczyć przed walką z Albrechtem. Ich celem jest zbadanie mieszkających tam smoków i opanowanie taktyki obronnej przed nimi. Później, kiedy Albrecht używa Zmiennoskrzydłych do ataku na Berk, Czkawka odpowadza je na ich wyspę.

W odcinku Uwolnić Wrzeńka na wyspie uwięziony jest Wrzeniec nazwany przez Szpadkę Wrzeniek. Zmiennoskrzydłe starają się go upolować, ale dzięki jeźdźcom smok bezpiecznie wraca do oceanu.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Noc łowców (część 1) jeźdźcy potrzebują kwasu Zmiennoskrzydłego, by odczytać soczewkę do Smoczego Oka. W tym celu wybierają się na Wyspę Zmiennoskrzydłych, by schwytać jednego z mieszkających tam smoków. Najbardziej zaangażowany w poszukiwania jest Mieczyk, twierdzący, że "aby złapać Zmiennoskrzydłego, należy stać się Zmiennoskrzydłym", jednak przyjaciele zdają się go nie doceniać. Gdy po długim wyczekiwaniu znajdują smoka, Thorston swoim gwałtownym wyskokiem zdaje się go spłoszyć. Okazuje się wtedy, że bliźniak zawczasu zastawił na gada pułapkę, przez co jest on przywiązany do drzewa. Smok pluje kwasem w hełm Sączysmarka, dzięki czemu jeźdźcy zdobywają potrzebną im substancję.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też