FANDOM

Zębacz Zagładnik (ang. Doomfang) — gatunek smoka, który pojawia się jedynie w książkach Cressidy Cowell. Zamieszkuje morza i oceany, głównie Gniew Thora i Morze Ponure.

Wygląd

Zębacz Zagładnik to bardzo duży smok przypominający węża morskiego. Mówi się, że jest czarny jak twoje najstraszniejsze koszmary. Ma ostre zęby i pazury, wielkie, zielone oczy oraz niezwykle długi język.

Moce i umiejętności

Posiada wielkie, zielone, hipnotyzujące oczy. Jego długi język potrafi wyciągnąć się na 100 metrów. Smok zazwyczaj unika ludzi, lecz ludzie powinni również unikać jego. Ponadto Zagładnik posiada zdolność ziania niebieskimi płomieniami, które dosłownie zamrażają swoją ofiarę na śmierć (przypomina w tym znanego z serialu smoka Marazmora).

Historia

Przed wydarzeniami z serii książek, Zębacz Zagładnik mieszkał w Gniewie Thora. Gdy ojciec Norberta Szajbusa - Bigjob - wracał do Histerii z podróży do Ameryki, został zabity przez tego smoka. Norbert poprzysiągł zemścić się na nim.

W książce Jak złamać smoczą klątwę Zębacz Zagładnik, legendarny ogromny potwór morski, który przez piętnaście lat uniemożliwiał klanowi Histeryków wydostanie się z ich wyspy, zostaje uwięziony pod zamarzniętym oceanem. Fakt ten wykorzystuje Czkawka, który poszukuje antidotum dla swojego chorego przyjaciela, Śledzika. Kiedy wraz z przyjaciółmi ucieka z Histerii, lód pęka, zaś ogromny potwór wydostaje się na powierzchnię. Wikingowie walczą z Zagładnikiem, który pragnie zdobyć kartofel i ostatecznie skrada go. Okazuje się, że potwór został ukąszony przez Żmijka Jadowitka i sam potrzebował antidotum na chorobę zwaną żmijakowicę.

Znane smoki

Ciekawostki

Zobacz też