FANDOM

Seria Jak wytresować smoka posiada własną linię zabawek, produkowanych przez liczne firmy. W niniejszym artykule pokazane zostały niektóre z zabawek, które ukazały się w sprzedaży.

UWAGA! Wymienione niżej zabawki to tylko niektóre z serii. Nie wszystkie z wymienionych są dostępne do kupienia w Polsce, niektóre nie są już dostępne w sprzedaży w ogóle.

Jak wytresować smoka

Pluszowe zabawki

Seria składa się z pluszowych maskotek smoków z filmu Jak wytresować smoka. Mają około 21 centymetrów.

W tej serii znajdują się:

Seria Dragon Buddies

Seria składa się z pluszowych maskotek smoków z filmu Jak wytresować smoka. Każdy smok ma nieproporcjonalnie dużą głowę, a maskotka mierzy około 30 centymetrów.

W tej serii znajdują się:

Figurki filmowe

Seria składa się z figurek przedstawiających smoki i bohaterów z filmu Jak wytresować smoka. Każda figurka smoka ma około 17 centymetrów długości, pozostałe są nieco mniejsze.

W tej serii znajdują się m.in.:

Zabawki z restauracji McDonald's

Z okazji premiery filmu Jak wytresować smoka, w wielu krajach (w tym Polsce) w restauracjach McDonald's można było nabyć figurkę smoka w zestawie Happy Meal.

W tej serii znajdują się:

Jeźdźcy smoków

Figurki funkcyjne Spinmaster

Seria składa się z dużych figurek akcji przedstawiających wszystkie pojawiające się w serialu gatunki smoków. Każda figurka posiada specjalną funkcję.

W tej serii znajdują się:

  1. Szczerbatek
  2. Zębiróg Zamkogłowy/Jot i Wym
  3. Koszmar Ponocnik/Hakokieł
  4. Śmiertnik Zębacz/Wichura
  5. Gronkiel/Sztukamięs
  6. Gromogrzmot/Thornado
  7. Szeptozgon
  8. Królowa Ognioglist
  9. Krzykozgon
  10. Wandersmok
  11. Wrzeniec
  12. Drzewokos
  13. Raziprąd
  14. Gnatochrup
  15. Marazmor
  16. Ogniołyk

Minifigurki Spinmaster

Seria składa się z minifigurek przedstawiających smoki i bohaterów z serialu, a także filmu Jak wytresować smoka 2.

W tej serii znajdują się m.in.:

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Seria Dragon Riders Spinmaster

Z okazji premiery jednego z sezonów Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, "Spinmaster" wydało figurki z głównymi bohaterami serialu oraz filmu Jak wytresować smoka 2, m.in.:  

Te same zabawki dostępne są również w pudełkach stylizowanych na Jak wytresować smoka 2.

Figurki, różniące się nieco kolorystycznie, dostępne są także w serii pudełek o innej stylistyce, nawiązującej motywami do serialu.

Seria Armored Dragons Spinmaster

W serii znajdują się figurki jeźdźców oraz smoków, którym można założyć dołączone o zestawu zbroje. Są to m.in.:

Zabawki z restauracji McDonald's

Z okazji premiery sezonu serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata w MacDonaldzie ukazały się między innymi takie figurki:  

Jak wytresować smoka 2

Puzzle Alexander

Puzzle to jedna z niewielu serii wydawanych z Polsce przez polską firmę. Do wyboru jest wiele poziomów trudności oraz wzorów.

Seria Power Dragon Spinmaster

Seria "Power Dragon" to seria oferująca dość duże figurki akcji, przedstawiające podstawowe smoki pojawiające się w filmie Jak wytresować smoka 2.

W tej serii znajdują się m.in.:

Pluszaki

Podobnie jak w przypadku pierwszego filmu, z okazji premiery Jak wytresować smoka 2 w sklepach pojawiły się maskotki pluszowe przedstawiające smoki z nowego filmu. Każda maskotka ma nieco ponad 20 centymetrów.

W tej serii znajdują się m.in.:

Funko

Serie "Funko POP" i "Funko Mystery Minis" to serie figurek, każda o wysokości około 10 centymetrów. Każda figurka serii "Funko POP" charakteryzuje się nieproporcjonalnie dużą głową i prostymi, okrągłymi oczami. Zabawki z drugiej serii są podobne wielkościowo, jednak bardziej szczegółowe.

W tych seriach znajdują się m.in.:

Dragons Battle Mini Figurines Spinmaster

Seria "Dragons Battle Mini Figurines" to seria figurek, każda o wysokości mniej więcej 4 centymetrów. Przez pewien czas były dostępne w Polsce, gdzie stanowiły dodatek do specjalnego wydania magazynu "Cartoon Network".

W tej serii znajdują się m.in.:

Seria Ionix: How To Train Your Dragon 2

Seria Ionix: How To Train Your Dragon 2 to seria smoków budowanych z klocków (podobnych do LEGO), każdy jest zupełnie innej wielkości.

W tej serii znajdują się m.in.:

Zabawki z restauracji McDonald's

Z okazji premiery filmu Jak wytresować smoka 2, w wielu krajach europejskich (w tym Polsce) w restauracjach McDonald's można nabyć figurkę smoka w zestawie Happy Meal. Figurki są wierniej odwzorowane niż w przypadku pierwszej serii.

W tej serii znajdują się:

Eebeb

McDonald's - seria amerykańska

Seria amerykańska składa się z dysków, z wizerunkami następujących smoków i postaci:

Wielopaki

Seria VS

Seria "VS" to seria figurek sprzedawanych w dwupakach.

W tej serii znajdują się m.in.:

Epic Battle Mini Dragon

Seria "Epic Battle Mini Dragon" składa się z minifigurek smoków, sprzedawanych w czteropaku.

W tej serii znajdują się m.in.:

Ultimate Battle Figure Collection

Seria "Ultimate Battle Figure Collection" również składa się z minifigurek smoków, jednak sprzedawanych w dwunastopaku.  

Dragons (magazyn)

  • "Smocze słuchawki"
  • Karty z bohaterami serialu,
  • Figurka smoka,
  • Katapulta,
  • Teleskopowa dzida,
  • Łuk i strzały.

Płatki śniadaniowe

W płatka śniadaniowych były samolociki, które własnoręcznie się składało. Do znalezienia były szybowce Szczerbatka, Wichury lub Hakokła.

Playmobil

DreamWorks Dragons by PLAYMOBIL

DreamWorks Dragons by PLAYMOBIL

Reklama - sceny z filmu "Jak wytresować smoka 2" z udziałem zabawek z serii Playmobil

Zabawki z serii Playmobil stanowią zestawy składające się, oprócz postaci, z wielu dodatkowych akcesoriów wiernie oddających rzeczywistość życia wikingów i ich smoków. Wśród zestawów znajdują się m.in.:

Jak wytresować smoka 3

Maskotki Spinmaster

Przedstawiają głównych bohaterów ostatniej części trylogii, niektóre z nich posiadają zdolność fluorescyncyjnego świecenia w ciemności. Ukazały się m.in.:

Figurki akcji Spinmaster

Przedstawiają postaci z filmu. Dostępne są w niektórych sklepach z zabawkami w Polsce (m.in. Smyk). Dostępne zestawy zawierają m.in.:

Figurki kinowe RCM Media

Gadżety kinowe (m.in. figurki do napojów) przedstawiające piątkę głównych bohaterów:

Playmobil

DreamWorks Dragons 3 by Playmobil

DreamWorks Dragons 3 by Playmobil

Reklama - zwiastun filmu "Jak wytresować smoka 3" z udziałem zabawek z serii Playmobil

Zobacz też

  1. Wydawnictwa filmowe