FANDOM

Artykuł
Krzyż Berk

Zguba Hoffersonów (ang. Hofferson's Bane) — smok, przedstawiciel gatunku Marazmor, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk, po raz pierwszy w odcinku Zemsta, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie został nazwany.

Wygląd

Ten średniej wielkości Marazmor ma wszystkie cechy charakterystyczne dla jego gatunku, między innymi wygląd i zdolność świecenia w ciemności. Smok ma standardowe, niebieskie ubarwienie, choć w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk jego skóra ma barwę pomarańczoworóżową.

Charakter

Gad jest bardzo terytorialny i jak wszystkie smoki tego gatunku żyje jako samotnik. Nie ciągnie do ludzi, zaabsorbowany świecącymi algami, ale atakuje każdego, kto znajdzie się zbyt blisko lub mu zagrozi, paraliżując go natychmiast neurotoksyczną mgłą. Nie poprzestaje na odpędzeniu wrogów, ale ściga ich, dopóki ma nad nimi przewagę. Unika starć ze zbyt dużą liczbą przeciwników.

Zdolności

  • Świecenie: Smok potrafi kontrolować intensywność emitowanego przez siebie światła. Zależy ono od ilości zjedzonych glonów, a także od nastroju Marazmora. Gdy jest wściekły lub szykuje się do ataku, świeci silniej. 
  • Neurotoksyczna mgła: Potężną bronią smoka jest zianie neurotoksyczną mgłą, którą może sparaliżować lub nawet zabić przeciwnika.
  • Szybkość: Smok potrafi bardzo szybko latać. W powietrzu niemal dorównuje prędkością Nocnej Furii.
  • Walka: Doskonale atakuje i broni się. Potrafi też ocenić swoje szanse - jeśli przeciwników jest zbyt wielu, decyduje się wycofać.

Historia

Młodość Astrid

Finn

Finn Hofferson atakowany przez Marazmora

Historia smoka zostaje opowiedziana w odcinku Zemsta. Zguba Hoffersonów (której miano nie pada w odcinku) jest smokiem, który nawiedzał Berk co 10 lat. Kiedy Astrid miała około pięciu lat, czyli dziesięć lat przed wydarzeniami z serialu, ofiarą smoka padł wujek dziewczynki, Finn Hofferson, który pragnął obronić wioskę przed atakiem terytorialnego smoka. Stojąc z toporem w ręku, był gotów walczyć z Marazmorem, ten jednak swoim mrożącym oddechem sparaliżował mężczyznę, który zginął.

Sądzono, że przyczyną paraliżu i śmierci był strach. Od tamtej pory na rodzinie Hoffersonów przypięto łatkę tchórzy.

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Jako nastoletnia dziewczyna, Astrid postanawia pomścić wuja, gdy tylko Marazmor znów pojawi się na Berk. Chce lecieć na poszukiwania bestii pod osłoną nocy, na grzbiecie Szczerbatka, doskonale maskującego się na tle nocnego nieba. W końcu razem z Czkawką udają się na Północne Bagna, by znaleźć smoka oraz odkryć przyczynę jego przybycia. 

Zemsta.Astrid

Sparaliżowana Astrid

Gdy tylko bestia pojawia się przed ich oczami, Astrid zeskakuje z grzbietu Szczerbatka i biegnie w stronę Marazmora, by go zaatakować. Pragnie pokonać go w walce i przywrócić honor swojej rodzinie. Jednak dziewczyna zostaje zaatakowana paraliżującą mgłą i traci świadomość na kilka minut. Wówczas Czkawka uświadamia sobie taktykę ataku smoka, który najpierw paraliżuje swoją ofiarę, by potem zabić ją potężnym zionięciem toksycznej mgły.

Następnie podążają za uciekającym Marazmorem i odkrywają świecącą rzekę. Zdają sobie sprawę, że znajdują w niej świecące glony, którymi żywi się smok i dzięki którym ma zdolność świecenia. Ponieważ kolonie tych glonów przemieszczają się w zbiornikach wodnych, Marazmor podąża ich śladem, dlatego co 10 lat pojawia się na Berk. Atakuje Wikingów, ponieważ czuje się zagrożony. 

Kiedy Czkawka obserwuje smoka, wodę z rzeki wypija Szczerbatek i po chwili zaczyna świecić. Marazmor zauważa ich i wściekły, że ktoś naruszył jego terytorium, rozpoczyna pościg. Ucieczka jest tym trudniejsza, że Szczerbatek jest doskonale widoczny na tle nieba, w pewnym momencie jednak dezorientuje przeciwnika i ukrywa się za dużą skałą, obok której przelatuje rozwścieczona bestia. 

Niedługo potem do jeźdźców przyłączają się Śledzik, Sztukamięs oraz Wichura. Przyjaciele planują zmienić bieg rzeki, by algi dostały się do morza, a lecący ich śladem Marazmor odleciał z Berk. Plan powodzi się - dzięki ogniom swoich smoków jeźdźcy wykopują nowe koryto, którym rzeka zaczyna płynąć w stronę morza. Na krańcu wyspy woda spada z klifu i wpada do oceanu razem z znajdującymi się w niej algami. Marazmor leci ich śladem i oddala się w stronę otwartego oceanu. Tymczasem jeźdźcy wracają do wioski.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Określenie "Zguba Hoffersonów" nie pada w serialu i pojawia się dopiero w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.
  • Chociaż w serialu smok ma niebieską fluorescencyjną barwę, w grze jest on pomarańczowy.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier