Advertisement

Zmorokrwisty węgorz (ang. Bloodvein eel) — jedna z poznanych odmian węgorzy, zamieszkująca słodkie wody Archipelagu

Opis

Podobnie jak inne odmiany, zmorokrwiste węgorze są długie i posiadają jedynie dwie niewielkie płetwy blisko głowy. Poruszają się w wodzie dzięki falistym ruchom ciała i spłaszczonemu ogonowi. Mają stosunkowo małe czarne oczy, osadzone blisko nosa. Ich ciało jest ciemne, upstrzone licznymi czerwonymi cętkami. Odmiana ta jest bardzo agresywna, skłonna atakować smoki i ludzi.

Siedlisko

Zmorokrwiste węgorze zamieszkują słodkie wody Wyspy Węgorzy.

Znaczenie

Zmorokrwisty węgorz jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na węgorzą grypę.

Agresywny smok po zjedzeniu zmorokrwistego węgorza

Ta odmiana węgorza wykazuje szczególnie negatywne działanie na smoki. Po zjedzeniu nawet małego fragmentu ryby zwierzę od razu choruje. Obrazy, które widzi, stają się zniekształcone. Słuch i węch wyostrzają się do tego stopnia, że nadmiar bodźców płoszy chorego smoka. Wzrasta również jego siła ognia. Antidotum na tę chorobę przyrządza się z kilku składników pochodzenia roślinnego.

Jedynym gatunkiem, u którego zmorokrwisty węgorz nie wywołuje przykrych konsekwencji, jest Tajfumerang. Smok żywi się tą odmianą, gdyż powoduje ona znaczną poprawę umiejętności bojowych oraz wzrost siły. Po spożyciu węgorzy staje się on również bardzo drażliwy i agresywny, często nie może zapanować nad gwałtownymi odruchami.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

W odcinku Efekt węgorza na Berk panuje epidemia węgorzej grypy. Aby sporządzić antidotum, jeźdźcy oprócz ziół potrzebują także zmorokrwistego węgorza. Gothi jako miejsce pozyskania tej odmiany wskazuje im Wyspę Węgorzy. Czkawka decyduje się polecieć tam w pojedynkę. Po przybyciu na miejsce próbuje złowić jedną z pływających w strumieniu ryb, ale węgorz wciąga go do wody. Szczerbatek, ratując swojego jeźdźca przed atakiem całego stada, połyka fragment węgorza, przez co choruje – staje się agresywny i niebezpieczny.

Na wyspę przylatuje Śledzik, wysłany po Czkawkę i składniki. Podczas gdy Haddock próbuje zwabić swojego szalejącego wierzchowca w pułapkę, Ingerman zajmuje się jednym z Tajfumerangów. Odkrywa przy tym, że smoki tego gatunku są w stanie zregenerować siły oraz odnowić limit splunięć poprzez zjedzenie węgorzy. Po przepędzeniu Tajfumeraga i schwytaniu Szczerbatka Śledzik sporządza antidotum, dzięki któremu udaje się wyleczyć Nocną Furię.

Zobacz też